Hoe Zit Het Met Verzekeringclaims Bij Schade, En Wat Kun Je Voor Klanten Doen?

Spread the love

Ik paste de claims aan voordat ik naar de verkoop ging en hoewel het maar een paar jaar duurde, heb ik veel geleerd tijdens het verzekeren. De scheiding tussen agenten en claims hinderde me altijd. Ik begrijp dat er goede redenen zijn om ze te scheiden, maar kunnen we niet samenwerken voor een betere algehele klantervaring? Dat geldt natuurlijk ook voor simpele verzekeringen zoals een telefoonverzekering.

Follow-Up Totdat De Claim Voorbij Is En De Verzekeraar Heeft Betaalt

  • Het opvolgen van een claim is het tegenovergestelde van het opvolgen van een verkoop.
  • Uw oproepen zijn altijd welkom en u kunt het niet overdrijven.
  • Ik raad aan een schema van follow-up op te stellen dat zwaarder is in de richting van het begin van het claimproces.
  • Neem bijvoorbeeld contact op met de klant wanneer de claim wordt ingediend, drie dagen later, zes dagen daarna, negen dagen daarna enzovoort.

Het werkt alleen als u de taak aan één persoon toewijst en een proces voor doorverbinden tot stand brengt. De taakmanager in Outlook werkt hier goed voor.

Geef Emotionele Steun Tijdens Het Verwerken Van Schadeclaims

Een van de grootste klachten van klanten over verzekeringsclaims is dat het bedrijf zich niet om hen bekommert.

  • Tijdens mijn aanpassingsjaren zag ik uit de eerste hand hoe invloedrijk zelfs een klein beetje empathie kan zijn.(Ik werd er erg goed in om het te faken omdat het mijn werk zoveel gemakkelijker maakte.)
  • Ik zag ook hoe onmogelijk het is voor claimmedewerkers om elke klant de zorg en bezorgdheid te tonen die ze nodig hebben en verdienen.
  • Claimt dat werknemers gevoelloos worden voor hoe verontrustend en emotioneel verzekeringsclaims zijn omdat ze 40+ uur per week in hen worden ondergedompeld.
  • Klantenrelaties zijn als persoonlijke relaties, ze kunnen bijna alles overwinnen mits er voldoende emotionele steun is.

Wees Een Contactpunt Voor Je Klanten Als Ze Schade Afhandelen Met De Verzekering

Tijdens verzekeringsclaims is het niet ongebruikelijk dat een klant wordt doorgegeven aan verschillende andere experts. Er kan een persoon zijn die de informatie opneemt, een andere die de inspectie plant, een andere die de schade beoordeelt, een andere die de cheque schrijft en 10 andere mensen waarmee uw klanten tijdens het hele proces omgaan.

En dat veronderstelt dat er maar één verzekeringsmaatschappij bij betrokken is!Zorg ervoor dat uw klanten weten dat u hun steentje kunt zijn. De enige consistente persoon die ze altijd kunnen bereiken voor telefoonnummers en contactinformatie van alle andere betrokken personen.


Spread the love